دکتر سیامک عزیزی

The profile of the Dr. Siamak Azizi

دکتر سیامک عزیزی

The profile of the Dr. Siamak Azizi

دکتر سیامک عزیزی

این درگاه اینترنتی جهت معرفی و ارتباط مستقیم با آقای دکتر سیامک عزیزی (دکتری حقوق جزا و جرم شناسی از امریکا- مشاور عالی مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک)،فارغ التحصیل دانشگاه تهران، مولف، مدرس و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک البرز و مشاور حقوقی گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز تدوین گردیده و کلیه حقوق آن نزد "گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز" محفوظ می باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
تلفن : 22981922
فکس : 22938649
پست الکترونیک : Md.sazizi@Gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

کد اخبار

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

 

اینترنت کوانتومی

اینترنت کوانتومی بیش از پیش به واقعیت نزدیک شد. گروهی از محققان توانستند در این راستا به ثبت رکورد جدیدی در درهم‌تنیدگی کوانتومی میان نور و ماده دست پیدا کنند.
محققان توانستند در بررسی‌های جدید خود به رکورد فاصله جدید در درهم‌تنیدگی کوانتومی بین ذرات نور و ماده دست پیدا کنند. دنیای عجیب مکانیک کوانتومی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برای سراسر کاربران جهان اینترنتی سریع و مطمئن به وجود آورد. محققان در این بررسی با ارسال یک فوتون و درهم‌تنیده شدن آن با یک یون در یک فیبرنوری به طول ۵۰ کیلومتر به موفقیت چشمگیری برسند. درهم‌تنیدگی کوانتومی توصیف کننده پیوند عجیبی است که قادر است میان دو ذره شکل بگیرد، حتی اگر این دو ذره به مقدار زیادی از یکدیگر فاصله داشته باشند. ارتباطی که میان حالت‌های کوانتومی ایجاد می‌شود به مقداری پیوند ناگسستنی به وجود می‌آورد که با بررسی یک ذره می‌توان از ذره دیگر اطلاعاتی را به دست آورد و به هر اندازه‌ای که از یکدیگر فاصله داشته باشند، باز هم در زمان اندکی بر روی یکدیگر تاثیر خواهند گذاشت.

گروهی از فیزیک‌دانان در بزرگ‌ ترین آزمایش جهان به بررسی و صحت نظریه مرموز پارادوکس انیشتین (EPR) در مکانیک کوانتومی پرداختند.

دانشمندان آزمایشی بزرگ براساس نظریه پارادوکس انیشتین-پودولسکی-رزن (EPR) در مکانیک کوانتومی انجام دادند که حامل پیامدهای مهمی برای مترولوژی کوانتومی است. تناقض EPR یک حفره مهم در مکانیک کوانتومی است که اولین بار توسط آلبرت انیشتین، بوریس پودولسکی و ناتان روزن در سال 1935 مطرح شد. این نظریه نشان می‌دهد که مکانیک کوانتومی ناقص است و واقعیت جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم را به‌طور کامل توصیف نمی‌کند.