دکتر سیامک عزیزی

The profile of the Dr. Siamak Azizi

دکتر سیامک عزیزی

The profile of the Dr. Siamak Azizi

دکتر سیامک عزیزی

این درگاه اینترنتی جهت معرفی و ارتباط مستقیم با آقای دکتر سیامک عزیزی (دکتری حقوق جزا و جرم شناسی از امریکا- مشاور عالی مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک)،فارغ التحصیل دانشگاه تهران، مولف، مدرس و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک البرز و مشاور حقوقی گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز تدوین گردیده و کلیه حقوق آن نزد "گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز" محفوظ می باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
تلفن : 22981922
فکس : 22938649
پست الکترونیک : Md.sazizi@Gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

کد اخبار

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، سرانجام بودجه ۱۴۰۰ پس از دو بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان و جلسات متعدد، با اعمال اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید رسید.

متن کامل قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۲۶ اسفندماه تصویب و در شامگاه روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه تأیید شورای نگهبان را به دست آورده بود نیز در همان روز تأیید، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به روحانی، رییس جمهور ابلاغ شد.

بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۲ هزار ۸۸۲ هزار میلیارد تومان است؛

منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۱۳۷۳ هزار میلیارد تومان است.

منابع عمومی بالغ ۱۲۷۸ هزار میلیارد تومان و مابقی به عنوان درآمدهای اختصاصی دستگاه است.

بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ ۱۵۷۱ هزار میلیارد تومان است.

دانلود متن کامل قانون بودجه 1400

اداره کل حقوقی قوه قضائیه در خصوص ضابطان دادگستری با پاسخ به دو سئوال، نظریه مشورتی جدید صادر کرد.

نظریه مشورتی مذکور به شرح زیر است:
سوال:
با توجه به ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری چنانچه مأمورین نیروی انتظامی، کارت ویژه ضابطان دادگستری را نداشته باشند و رفتار‌های مربوط به مواد ۳۴ الی ۶۰ قانون آیین دادرسی کیفری را انجام دهند و در این رفتار‌ها شخصی را بازداشت نمایند یا به منزل شخصی وارد شوند و ... آیا آن مأمور ضابط محسوب می‌شود یا خیر؟
پاسخ:
مطابق مواد ۳۰ و ۶۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، برای احراز عنوان «ضابط دادگستری»، علاوه بر وثاقت و مورد اعتماد بودن و فراگیری مهارت‌های لازم با گذراندن دوره‌های آموزشی، زیر نظر مرجع قضایی مربوط، «تحصیل کارت ویژه ضابطان دادگستری» با توجه به ضمانت اجرای مقرر در ذیل ماده ۳۰ قانون مذکور موضوعیت داشته و امری ضروری است.
سوال:
و اگر ضابط محسوب نشود مرتکب جرم موضوع ماده ۵۸۳ یا ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) یا جرایم دیگر شده است یا خیر؟
پاسخ:
در تحقق جرایم مذکور در مواد ۵۸۳ و ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ ضابط دادگستری بودن یا نبودن مرتکب، فاقد موضوعیت است.